Lindsie van der Horst

Over mij

Een nieuwe wereld, een nieuwe branche, een nieuw onderwerp, ik word er heel nieuwsgierig en blij van.

Altijd leren

Ik leer graag en snel. Alle werelden waar ik in mocht meekijken en -werken neem ik mee en verbind ik onbewust met elkaar. Daarnaast lees ik veel en breed. Dat samen maakt dat ik perspectieven biedt of voorstellen doe die verrassend en onconventioneel kunnen zijn. Dat vind ik ook nog heel leuk om te doen.

Verbanden zien

Het maakt niet uit in welke rol ik werk, ik zal altijd over de spreekwoordelijke muurtjes van afdelingen heen kijken en de brede verbanden zoeken. En me gevraagd en ongevraagd met dingen bemoeien. Ik deel nu eenmaal graag mijn hersenspinsels als ik geloof dat het er beter van wordt.

(On)zichtbare ondersteuning

Ik werk het liefst op de achtergrond, maar ben geen grijze muis die alleen in opdracht werkt. Ik neem initiatief, geef advies, zet dingen in gang en ga het gesprek aan. Met iedereen. Daar leer ik het meest van en zo kan ik het meest effectief zijn in mijn bijdrage. Maar als de gelegenheid zich voordoet om bijvoorbeeld een workshop te leiden, dan doe ik dat ook graag.

Met iedereen in een organisatie in gesprek gaan is voor mij de manier om iedereen te zien. Daardoor kan ik niet alleen bijdragen aan het grote geheel, maar ook voor individuen een verschil maken. Van productiviteitstips tot brainstormen over marketingacties tot organisatievraagstukken. It’s all in a days work.

Internationale ervaring

In alle rollen die ik heb gehad komen bovenstaande kenmerken terug. Toen ik begon op de commerciële binnendienst was ik al snel bezig met het beter snappen van processen en systemen, met als doel het werk voor ons allemaal effectiever en efficiënter te maken. Als verantwoordelijke voor ERP en CRM processen en systemen in een Europese organisatie leerde ik niet alleen hoofd- en bijzaken onderscheiden, maar ook goed tussen de regels door luisteren en ogenschijnlijke tegenstellingen samen te brengen. Werken in de verschillende Europese culturen en leiding mogen geven aan mensen uit vijf verschillende landen is de beste leerschool!

Alles is communicatie

Marketing en communicatie in het algemeen fascineert me. Het vertellen van verhalen is de oudste vorm van marketing en wat mij betreft nog steeds de beste. Inmiddels is marketing ook synoniem voor veel minder fraaie zaken. Daarom zoek ik altijd naar het echte verhaal en de beste manier om dat over te brengen. Het onderscheid tussen interne en externe communicatie bestaat wat mij betreft niet. Wat je extern communiceert zien je collega’s ook. Als dat niet het echte verhaal is, heeft dat effect op je organisatie. Een effect dat met interne communicatie niet recht te trekken is. En wat je intern communiceert zal via je collega’s ook de buitenwereld bereiken.

Tijd en energie

Tijd kun je niet opsparen en alleen goed gebruiken als je energie op peil is. Dus hoe haal ik het meest uit de tijd die ik heb? Structuur, ritme, planning. Ik hou ervan. Omdat ik daardoor mijn tijd en mijn energie in harmonie kan managen. Dat klinkt saai en dat is het misschien ook wel😊 Het betekent dat ik vrijwel nooit meer haast heb, dat ik tijd heb voor gefocust werken en voor mijmeren. Dat ik bewust kies voor wanneer ik wel werk en wanneer niet.

Dankzij de structuur en planning kan ik werken in een context waar nog niets of weinig is geregeld. Ik creëer mijn eigen stabiliteit om maximaal te kunnen mee bewegen met wat nodig is. Dat is vooral aan de orde in kleine organisaties en in een start-up of scale-up omgeving. Daar waar een kleine groep mensen een groot verschil proberen te maken.

Werken aan de toekomst

Meer dan ooit vind ik het belangrijk om te werken aan iets dat er toe doet. In mijn privéleven kies ik heel bewust voor minder spullen, biologisch eten, bewust energiegebruik enzovoort. Ook zakelijk vraag ik me steeds af of ik meewerk aan iets dat een positieve impact heeft, nu en in de toekomst. Daarnaast zet ik een deel van mijn tijd in via De Nieuwe Gevers. Dat is naast waardevol ook heel leuk en leerzaam.