Voor wie?

Je bedrijf is klein en groeiende.

Noem het een start-up, een scale-up of MKB. De grens ligt bij ongeveer 50 mensen. Volledig arbitrair natuurlijk, maar ik vind het prettig als ik iedereen kan kennen. Als ik weet welke rol iemand speelt in het geheel en ik daarop kan aansluiten en anticiperen.

Ook als je zelfstandige bent en dat heel graag wil blijven ga ik graag met je aan de slag. Want ook dan is het belangrijk om werk te maken van je bedrijf.

Beter achterlaten

Mijn klanten zijn mensen die de wereld en de maatschappij beter willen achterlaten dan ze haar vonden. Zij (en ik!) hebben ondervonden dat werken aan een doel dat positieve impact maakt en groter is dan onszelf enorm stimulerend werkt.

Noem het duurzaam, circulair of sociaal innovatief. Jij en de mensen in je organisatie kijken verder dan jezelf, kijken om naar elkaar en creëren samen een betrokkenheid waarover je in boeken leest.

Ondernemen met een missie

Je ziet dus dat het anders kan of moet. Je bent gaan ondernemen omdat je gelooft dat verandering alleen ontstaat door te doen. Vanaf de zijlijn commentaar leveren of anderen vragen te doen wat nodig is past niet bij je.

De moed en dapperheid die daarvoor nodig zijn, is alles behalve gewoon. Het maakt een energie los die ik graag versterk.

Veel voor de eerste keer

Als zelfstandige ondernemer of ondernemer met een klein en groeiend team komen de meeste zaken eerst bij jou terecht. Er is veel dat voor de eerste keer gedaan moet worden of dat bij niemand echt in het takenpakket past.

Wie heeft daar de tijd en de denkruimte voor?

Tijd voor de dingen die vragen om

  • uitzoeken, hoe je werk goed organiseert en welke tools je daarvoor nodig hebt;
  • filteren, bijvoorbeeld welk marketingbureau bij jullie past;
  • een passend plan, bijvoorbeeld hoe je structureel zorgt voor nieuwe, relevante content;

en uiteindelijk

  • uitvoering of toepassing.

De zaak draaiend houden met een beperkt aantal mensen is over het algemeen al meer dan genoeg uitdaging. Die nieuwe dingen zijn noodzakelijke en misschien minder welkome tijdvreters.

Het zijn de (communicatie-)onderwerpen waar je in deze fase geen specifieke mensen voor kunt of wilt aannemen.

Dat is waar ik kan helpen.

De ondernemers waar ik mee werk zijn ……

  • betrokken. Echt mensen met hart voor de zaak.
  • bereidt een stap, of twee, extra te zetten.
  • begaan met de mensen waar ze mee werken en zich verantwoordelijk voor voelen.
  • bezig met hoe het óók kan.
  • altijd op zoek naar dat wat voor de klant, de maatschappij en de wereld het meest waardevol is.
  • vaak meer met anderen en de organisatie bezig, dan met zichzelf.
  • zich bewust van het gedoe dat verandering met zich mee kan brengen.
  • vooral bezig met lange(re) termijn oplossingen.
  • prettig in de omgang. Gewoon leuke mensen.